Skip to content

Mi is az a B2B webáruház rendszer?

Röviden összefoglalva, a B2B webáruház rendszer a vállalkozások közti kapcsolatok és tranzakciók digitalizációját jelenti. Egy B2B webshop platform olyan eszköz, amely az üzleti vásárlókkal folytatott kereskedelem irányítására szolgál, azaz egy fejlett informatikai rendszer, amely támogatja és kezeli a teljes B2B értékesítési folyamatot. A legfontosabb, hogy a B2B e-commerce eltér a B2C jellegűtől, amiről ebben a cikkben olvashattok bővebben.

A B2B platform egy széleskörű rendszer, amely kezeli az összes üzleti ügyfélkezelés aspektusát, mint például: vásárlás, árajánlat-kérések, hitelkeretek, reklamációk, több raktár, ár listák kezelése stb. Ez a típusú megoldás elsősorban a gyártóknak, forgalmazóknak és nagykereskedőknek szól, tehát ha te is közéjük tartozol és szeretnél belépni az internetes piacra, a B2B webáruház platform neked szól!

Mik a jó B2B rendszer legfontosabb funkciói?

A B2B és a B2C kereskedelem közötti különbségek miatt az értékesítés kezelése más, így a B2B platformoknak rendelkezniük kell az igényekhez igazított funkciókkal. Más elvárásai vannak annak a felhasználónak, aki egyetlen terméket vásárol, és másoknak, akik nagy tételben vásárolnak a saját boltjukba való tovább értékesítés céljából.

Íme néhány funkció, amit kihasználhatsz a ONe B2B webáruház platform bevezetésével:

  • Hitelkeretek – lehetőséget biztosít egy adott ügyfélnek hitelkeret adására, aminek köszönhetően későbbre halaszthatja a termékért való fizetést.
  • Több kosár – ügyfeleid több kosarat hozhatnak létre, ami lehetővé teszi számukra, hogy a szállítási címet vagy a fizetést a konkrét kosárhoz igazítsák.
  • Szerepkörök és jogosultságok – lehetőséged van arra, hogy munkatársaidnak különféle jogosultságokat és szerepköröket adj, így dönthetsz arról, ki milyen funkciókhoz férhet hozzá.
  • Raktárkészletek – integráció alakítható ki az ERP vagy a raktározási rendszerrel, így minden ügyfél valós időben tájékozódhat a raktáron lévő áruk mennyiségéről.
  • Egyedi ár listák és termékajánlatok állandó elérhetősége – lehetőség az egyes ügyfelek számára egyedi ár listák és promóciók készítésére.
  • Számlák és dokumentumok – ügyfeleid hozzáférhetnek az összes számlához és dokumentumhoz, így nem kell többé az értékesítőkhöz telefonálniuk és kérniük azok elküldését. Az értékesítők így rengeteg időt takaríthatnak meg a telefonhívások fogadásán amit új üzleti ügyfelek szerzésére fordíthatnak!

Milyen előnyökkel jár egy sikeres B2B rendszer bevezetése?

A B2B rendszer bevezetése számos előnnyel jár. Csak néhány ezek közül:

  • Folyamatos értékesítés – ügyfeleid napszaktól függetlenül adhatnak fel megrendeléseket anélkül, hogy szükségük lenne az értékesítőkkel való kapcsolatfelvételre. Az online piacra belépő vállalatok nem korlátozódnak az értékesítők munkaidejére, a széleskörű kínálat és a napi 24 órás rendelési lehetőség valósággal növeli a cég bevételeit.
  • Teljes termék kínálat elérése – a vevők folyamatosan hozzáférhetnek a teljes termék kínálathoz, lehetővé téve számukra, hogy olyan termékeket is vásároljanak, amelyekről az értékesítő lehet, hogy még nem is tud.
  • Értékesítési eredmények növekedése – a tranzakciók könnyedsége, a teljes termék kínálat elérése, vagy a 24/7-es vásárlási lehetőség olyan tényezők, amelyek pozitív vásárlási élményt nyújtanak ügyfeleidnek. Az online értékesítési csatorna bevezetése kiválóan kiegészíti a hagyományos értékesítési módszereket, ami növelni fogja a bevételeket.
  • A munkavállalók időmegtakarítása – az ügyfelek maguk is végrehajthatják a vásárlást, és a rendszer automatikusan értesíti őket az újdonságokról vagy akciókról. Látják a saját áraikat, kedvezményeiket és a raktárkészletet is, így már nem szükséges az értékesítő munkatársaidat hívniuk ezekért az információkért. Az ismétlődő feladatok automatizálása nagymértékben tehermentesíti csapatodat, akik így más, a vállalatodat fejlesztő tevékenységekre koncentrálhatnak.
  • Mélyreható adatelemzés – a B2B rendszer analitikai képességei egy újabb érv a bevezetés mellett. Az értékesítési adatok egy helyen való összegyűjtése lehetővé teszi az értékesítési eredmények könnyű riportolását, és aktuális betekintést nyújt a kereskedelmi célok elérésének előrehaladásába. Az ilyen széles körű adatok segítenek a hatékony döntések meghozatalában a kereskedelem és a marketing területén.

Az Allwins Hungary-nél tudjuk, hogy a B2B webáruház bevezetése komplex feladat, de ez az út vezet el a sikerhez a modern üzleti környezetben. Készen állunk arra, hogy támogassuk ügyfeleinket ebben a folyamatban, és segítsünk nekik kiaknázni az online értékesítés adta lehetőségeket.

Forduljanak hozzánk bizalommal, hogy közösen teremthessünk értéket a digitális átalakulás korában!